Travel Throughout Georgia

Gürcistan Kültür – Tarih ve Doğa Gezisi

Güzergah: İstanbul – Batum – Kutaisi – Mestia – Zugdidi – Gori - Tiflis – Mtsheta - İstanbul.

1. Gün: Sabahleyin İstanbul'dan Gürcistan’ın Acaristan özerk bölgesinin başkenti Batum'a doğru uçuyoruz. Öğlene doğru Batum kent merkezindeki otelimize yerleşiyoruz. Öğle yemeğiden sonra Batum tarihi şehir içi turuna çıkıyoruz. Tur kapsamında göreceğimiz temel noktalar: Neptün Meydanı, Sahil Bulvarı, Tanrı'nın annesi Ortodoks katedrali, Batum Camii, sinagog, Primorkskiy Parkı ve Beyaz Restoran. Öğleden sonra teleferiğe binerek muhteşem Kafkas Dağları’nı panoramik seyredeceğimiz noktaya çıkıyoruz. Geceleme Batum'da.

2. Gün: Sabahtan otelimizde yapacağımız kahvaltıdan sonra, eski Sovyetler Birliği'nin en büyüklerinden birisi olan 'Batum Botanik Bahçesi'ne gidiyoruz. Ardından da meşhur “Batum Kalesi”ni geziyoruz. Öğle yemeğinin ardından art arda “Acarya Devlet Müzesi” ile “Batum Arkeoloji Müzesi”ni ziyaret ediyoruz. Geceleme gene Batum merkezdeki otelimizde.

3. Gün: Sabah Batum'da otelimizde yapacağımız kahvaltı sonrası Gürcistan'ın ikinci büyük şehri olan ve aynı zamanda İmereri Eyaleti'nin başkenti Kutaissi'ye doğru hareket ediyoruz. 3 saatlik bir yolculuk sonrası Kutaissi'ye varıp otelimize yerleşiyoruz. Öğle yemeğinden sonra tarihi kent turuna başlıyoruz. Gezimiz esnasında ülkenin en büyük müzelerinden biris olan ve tam tamına 160.000 küsur materyali barındıran Kutaisi Devlet Tarih Müzesi'ni ziyaret ediyoruz. Ardından UNESCO'nun “Dünya Mirası Listesi”nde bulunan ve 11. yüzyıldan kalma Bagrati Katedrali'ni görmeye gidiyoruz. Gece konaklama Kutaissi şehir merkezindeki otelimizde.

4. Gün: Sabahleyin otelimizde yapacağımız kahvaltıdan sonra ilk olarak ülkenin en ünlü Hristiyan mabedlerinden “Motsamer Manastırı”na doğru hareket ediyoruz. Ardından UNESCO'nun “Dünya Mirası Listesi”ndeki bir başka mimari başyapıtına, “Orta Çağ Manastır Kompleksi Gelati”ye yapacağımız ziyaretle devam ediyoruz. Öğle yemeğinden sonra yol üzerinde, zamanın Büyük Gürcü Krallığı'nın efsanevi rezidansı niteliğindeki “Geguti” Harabeleri’ni görüyoruz kısaca. Buranın ardından da, dinazor ayak izlerini içermesi sebebiyle dünyaca tanınmış “Sataplia Mağarası”nı görüp Kutaissi ve çevresine dönük turumuzu burada noktalıyoruz. Konaklamak üzere Kuzey Kafkasya'nın yaşanılan en yüksek bölgesi sayılan Svaneti’ye ve onun da 5000 metrelik dağlarla çevrili ünlü “Mestia Kasabası”na 3 - 4 saatlik bir yolculuk sonrası varıyoruz.

5. Gün: Sabahtan Mestia'daki otelimizde yapacağımız kahvaltıdan sonra; 5200 metrelik Sharara Dağı başta olmak üzere, tüm Kuzey Kafkasya'nın en yüksek 10 zirvesine nazır ve bir Gürcü alt-etnik grubu olan Swanların anayurdu Svaneti’yi gezmeye koyuluyoruz. Mestia ve çevresinde “UNESCO Dünya Mirası Listesi”nde yer alan tarihi kilise, kale ve kuleleri görüyoruz. Aynı gün öğleden sonra “Samegrelo-Zemo Vilayeti”nin başşehri Zugdibi'ye doğru hareket ediyoruz. 2-3 saatlik bir yolculuğun ardından Zugdidi’ye ulaşıyor ve merkezdeki otelimize yerleşiyoruz. İkindi vakti kısa süreliğine kent içi turuna çıkıyoruz. Geceleme Zugdidi’deki otelde.

6. Gün: Sabahleyin Zugdidi'deki otelimizde yapacağımız kahvaltının ertesinde 'Kraliçe Sarayı' olarak da bilinen “Padiani Sarayı” ile Tarih ve Mimari Müzesi'ni ziyaret ediyoruz. Öğle yemeği sonrası “Blachernae Katedrali”ni görmemizin ardından Zugdidi'den ayrılıp Burayı da hızlıca gezdikten sonra başkent Tiflis'e doğru yola koyuluyoruz. Yol üzerinde bulunan ve Josef Stalin’in memleketi Gori kentine kısaca uğramamızın ardından toplamda 4 saatlik bir yolculukla akşam saatlerinde Tiflis’e ulaşıyor ve tarihi şehir merkezindeki otelimize yerleşiyoruz.

7. Gün: Sabahtan otelimizde yapacağımız kahvaltıdan sonra Tiflis’e sadece yarım saat mesafede yer alan ve Gürcistan’ın en kadim yerleşim birimlerinden olan tarihi “Mtsheta” kentine doğru hareket ediyoruz günü birlik. Gürcü Ortodoks Hristiyanlığı’nın doğum yerlerinden birisi sayılan ve katedral ve manastırları “UNESCO’nun Dünya Mirası Listesi”nde bulunan Orta Çağ şehrini ziyaretimizin ardından Tiflis’e dönüş yapıyoruz. Öğle yemeğinin ardından geç saatlere kadar sürece tarihi Tiflis şehri turuna çıkıyoruz. Turumuz boyunca göreceğimiz başlıca eserler ve ziyaret edeceğimiz belli başlı yerler: Narikala Kalesi, Rustaveli ve Agmashanebeli Caddeleri, Özgürlük Meydanı, kale dibindeki tarihsel ahşap-kagir Tiflis konak ve köşkleri, Anchiskhati Bazilikası, Barış Köprüsü, Demiryolcular Kültür Sarayı, parlamento binası, Kutsal Üçlü ve Kaşveti (Kutsal Georgiy Kiliseleri), opera ve bale tiyatro binası, Sameba ve Sioni Katedralleri Kartlis Deda anıtı ve Abanotubani Mahallesi ile Metekhi Semti. Konaklama Tiflis’teki otelimizde.

8. Gün: Sabahleyin otelimizde yapacağımız kahvaltı sonrasında ilk durağımız “Gürcü Devlet Sanat Müzesi”. Tiflis’in meşhur Mtatsminda Tepesi’sinde tüm şehir ayaklarımızın altında alacağımız öğle yemeğinin ardından Botanik Bahçesini ziyaret ediyoruz. Buradan teleferikle sur dibine indikten sonra son olarak yolumuz “Tarih Müzesi”ne düşüyor. Öğleden sonra direkt Tiflis Uluslar arası Havalimanı yönüne devam ediyor ve akşama doğru İstanbul’a doğru havalanıyoruz. Akşam geç saatlerde İstanbul’dayız ve gezimiz burada sona eriyor.